LCHF/KETO peka zaradi svojih posebnosti, ki so posledica specifičnega obnašanja LCHF/KETO sestavin, vsaj na začetku marsikomu povzroča nemalo sivih las. Da bolj in manj izkušenim malo olajšamo zagate, s katerimi se pri ustvarjanju receptov srečujete, smo se odločili, da vam kratko in jasno odgovorimo na nekaj najpogostejših vprašanj, ki nam jih zastavljate.

 

 

1. Zakaj iz LANENE in KOKOSOVE razmaščene moke ne morem speči palačink?

Lanena (tako ZLATA kot RJAVA) in kokosova moka sta posebni med že tako posebnimi razmaščenimi mokami. Obe laneni moki ob stiku s tekočino, pa naj si bo mleko ali voda, tvorita sluz, ki je sicer super, kadar potrebujemo naravno vezivno sredstvo in pri sebi nimamo jajc, ampak če bomo želeli iz te iste sluzi speči palačinke, nam to nikakor ne bo uspelo. Masa se bo prijemala na ponev, na eni strani se verjetno zažgala, na drugi strani pa ostala mokra in nespečena.

Fino mleta kokosova moka pa po drugi strani nase navzema neverjetno količino vode (oz. mleka), zato lahko v maso za palačinke v neskončnost dodajamo mleko, a ga bo v vsakem primeru premalo, da bi dobili maso, ki bi nam omogočila peko pravih palačink.

Obe moki – laneno in kokosovo – sicer lahko uporabimo za palačinke, vendar le v MINIMALNIH količinah in NUJNO V KOMBINACIJI s katero drugo moko.

Poglej, kako se palačinke spečejo iz kombinacije lanene in bučne razmaščene moke >>

Če si želiš recepta za nizkohidratne palačinke, ki so po pripravi, okusu in teksturi najbolj podobne klasičnim palačinkam iz bele moke pa ti toplo priporočamo več kot 1000X preverjen recept za palačinke iz zelene bananine moke. Najdeš ga TUKAJ.

 

2. Kakšna je razlika med ERITRITOLČKOM, ERITRITOLOM PREMIUM in ERITRITOLOM V PRAHU Z MAGNEZIJEM?

Med eritritolčkom in eritritolom premium bistvenih razlik ni. Praktično se razlikujeta samo v poreklu, to pa je tudi vse. Nobeden od njiju ne povzroča pekočega priokusa in niti ne prebavnih težav – govorimo seveda za primere normalne uporabe. Če bi kateregakoli od njiju človek pojedel 500 g v enem obroku, črevesje ne bi bilo najbolj veselo 🙂

Eritritol v prahu z magnezijem pa je čisto druga zgodba, gre namreč za pravo inovacijo. Eritritolček, eritritol premium in tudi vsi ostali na trgu prisotni eritritoli namreč tudi po topljenju, ko se tekočina ali trdna snov, v kateri je eritritol raztopljen, ohladi nazaj na sobno (ali nižjo) temperaturo, KRISTALIZIRAJO NAZAJ. Pojav občutimo kot hrustanje kristalov eritritola medtem ko jemo ohlajen biskvit, vidimo ga kot usedlino v ohlajenem kompotu ali čaju in podobno.

Eritritol z dodatkom magnezija pa prav zaradi slednjega po topljenju OHRANJA TOPNOST in pod nobenim pogojem ne kristalizira, ne glede na jed, v kateri se nahaja in ne glede na temperaturo le-te. Zato je najboljša izbira za pripravo napitkov, krem, sladoledov in drugih sladic, ki jih najraje uživamo hladne.

Omeniti velja še, da so vsi trije eritritoli popolnoma NARAVNEGA izvora in imajo glikemični indeks 0, zato so odličen naravni nadomestek sladkorja za diabetike in vse ostale, ki bi radi zmanjšali vnos sladkorja v telo.

 

 

3. Kakšna je razlika med INDIJSKIM TRPOTCEM in MOKO IZ INDIJSKEGA TRPOTCA?

Indijski trpotec so v bistvu lupine trpotčevih semen, ki zaradi svojih pozitivnih lastnosti na delovanje prebavo postajajo vse bolj priljubljen dodatek k prehrani, saj na črevesje delujejo kot nekakšna čistilna metlica. Ne glede na to ali govorimo o indijskem trpotcu ali o njegovi moki, je osnovna sestavina – lupine semen, enaka. V indijskem trpotcu se semena nahajajo v obliki luščin, v moki pa se te iste luščine nahajajo v fino mleti obliki. Slednja, fino mleta oblika, je mnogim ljubša, saj v njej ni večjih semenskih koščkov in je njeno uživanje lažje. Tudi če indijski trpotec uporabljamo za peko (je namreč odlično zgoščevalno sredstvo, vezivo in nadomestek jajc), je trpotec v obliki fine moke nekoliko boljša izbira, saj se pri nemletih luščinah lahko pride do pojava “škripanja  med zobmi”, kar pa je za marsikoga nelagodno. Moka je tudi nekoliko varčnejša za uporabo, saj je za isti namen uporabimo manj, kot bi porabili celih luščin.

Indijski trpotec v obeh oblikah v stiku z vodo nabrekne in tvori gel, ki je dobrodošla podpora prebavi, zaviranju apetita in hujšanju. V kateri obliki ga bomo uživali je stvar osebne preference, najpomembnejše je, da ga uživamo. Na dolgi rok indijski trpotec zmanjšuje napihnjenost, lajša vrsto s črevesjem povezanih težav, poveča njegovo učinkovitost ter ureja in lajša prebavo. Pozitivno vpliva tudi na raven krvnih sladkorjev in je vsekakor pomembno naravno dopolnilo prehrani sodobnega človeka. V obeh oblikah ga lahko uživamo zmešanega z vodo (cca. 2-3 g trpotca zmešamo z 2-3 dcl vode in spijemo 2x na dan) ali pa ga uporabimo v kakšnem receptu.

Mi ga imamo radi v zdravi varianti čokolinota – preveri recept TUKAJ >>

4. Zakaj je po peki moje pecivo znotraj mokro?

Odgovor je enostaven: Zaradi vlaknin! LCHF/KETO moke in ostale sestavine vsebujejo veliko več vlaknin od klasičnih sestavin, zato se včasih zgodi, da je pecivo (ali kruh), ko ga po peki prerežemo, v notranjosti mokro, čeprav smo recept do potankosti upoštevali. Mokrota ne pomeni, da pecivo ni dovolj pečeno! Pomeni le, da moremo dati pecivu ali kruhu malo počitka, preden ga začnemo pajsati. Če mokro pecivo po peki pustimo za par uric čisto pri miru – če imamo možnost, ga zavijemo v navadne papirnate brisačke, ni pa nujno – se bodo v tem času vlaknine (ki tekom peke navzemajo tekočino iz mase in jo po peki še nekaj časa zadržujejo) posušile, vlaga bo iz njih izhlapela in mi bomo lahko uživali v jedi, kot je treba. Potrpežljivost je tu ključnega pomena.

 

 

5. Kakšna je razlika med mletimi oreščki/semeni in razmaščenimi mokami?

Večno vprašanje 😀 Na kratko povedano: Mleti oreščki in semena v resnici niso nič drugega kot (vsaj v nekaterih primerih) priročnejša oblika oreščkov in semen, ki načeloma ohranijo vse lastnosti izvorne sestavine. Z razmaščenimi mokami je drugače – lahko rečemo, da gre za izboljšano verzijo prej omenjenih mletih izdelkov.

Pridelava razmaščenih mok iz semen in oreščkov poteka pod strogo nadzorovanimi pogoji, ki zagotavljajo, da končni izdelek vsebuje vse, kar človeško telo potrebuje za zdravje. Postopek hladnega stiskanja in mletja omogoča, da se maščoba iz semen in oreščkov izloči na naraven način in hkrati prepreči izgubo pomembnih hranilnih snovi. Rezultat? Manj kalorij in enaka hranilnost, ki nam ne ruši ravnovesja med omega maščobnimi kislinami v telesu.

Zaradi finega mletja so razmaščene moke zelo specifične – z njimi v receptih ne moremo 1:1 nadomestiti mletih oreščkov oz. semen in niti ne klasičnih žitnih mok, ampak moramo njihovo uporabo s pomočjo preverjenih receptov osvojiti v praksi. Ves trud “študiranja” njihove uporabe pa bo poplačan z odličnim počutjem, urejeno prebavo in boljšimi pogoji za ohranjanje telesnega zdravja. Podrobnejša razlaga bistvenih razlik med razmaščenimi mokami ter mletimi oreščki in semeni te čaka TUKAJ >>

 

6. Zakaj SEZAMOVA in KOKOSOVA razmaščena moka tako dobro delujeta skupaj?

Sezam in kokos – nenavadna kombinacija, kajne? Ampak tako pač je pri LCHF-ju – najbolj nenavadne kombinacije se pogosto izkažejo za presenetljivo dobre!

Kot smo povedali že v našem prvem odgovoru, je kokosova moka zaradi njene neverjetne sposobnosti vezanja vode zelo posebna, in jo – razen pri npr. pudingih in podobnih “kašah” – težko uporabljamo ne da bi zraven dodali še kakšno drugo razmaščeno moko. Pri sezamovi moki pa je tako, da če jo uporabljamo samostojno, lahko jedi doda grenkasti priokus, čeprav sama po sebi NI GRENKA. Gre samo za naravno lastnost sezama 🙂  In prav ta naravna “grenkost” sezama se odlično ujame s “sladkobo” kokosa, ki skupaj data ravno pravšnjo mero obojega, da je končni rezultat preprosto slasten!

Zato je kombinacija teh dveh mok izbira, s katero ne moreš zgrešiti. Res priporočamo, da preizkusiš naš recept za mehke KETO BOMBETKE in se prepričaš, kako vrhunsko delujeta skupaj. Prepričal je že mnoge naše stranke, in je zagotovo eden najbolj priljubljenih receptov na naši spletni strani, zato mu le daj priložnost, tudi če ti kombinacija uporabljenih mok na prvi pogled ne dviguje apetita. RECEPT najdeš TUKAJ >>

 

 

7. Sem na LCHF/KETO – ali je kruh prepovedan?

Brez skrbi, kruh na LCHF/KETO NI prepovedan, če imaš pravi recept!

V Pajsu imamo na voljo dve različni mešanici popolnoma naravnih mok, ki ti omogočata, da si doma brez večjega naprezanja spečeš čisto pravi KETO oz. LCHF kruh, ki bo povsem odgovarjal potrebam tvojega stila prehranjevanja.

Ti je danes zadišal polnozrnat kruh? Privošči si naš KMEČKI HLEBČEK brez obresti. Si morda bolj “ržene” volje? Potem je TEMNI HLEBČEK brez obresti prava izbira zate.

Recepturo za oba smo razvili čisto sami, v njima pa ni NITI ENEGA ALERGENA! Končno si lahko spečeš rez zdrav domač kruh. In veš, kaj je najboljše? Mešanicama doma dodaš samo vodo in masa je pripravljena za v pečico! Spečen kmečki hlebček vsebuje na 100 g 3 g OH-jev, temni pa 6 g.

 

8. Kaj pa kruh, ki bil ČISTO BREZ OH-jev?

V naši spletni trgovini nič ni nemogoče. V tem primeru ti priporočamo, da si spečeš VLAKNINSKE BOMBETKE, od katerih ena cela vsebuje SAMO 0,3 g OH-jev. In ne, mešanica ni sestavljena iz kakšnih čudnih laboratorijskih snovi – bazira na naravnih rastlinskih vlakninah, ki dajo končnim bombetkam kruhasto strukturo brez nepotrebnih OH-jev in kalorij.

Mešanica je tudi brez laktoze, glutena in soje, tako da je super izbira za vse alergike, ljudi s pogostimi prebavnimi težavami, tiste, ki bi želeli shujšati in se ne odpovedati kruhu in tudi diabetike. Preveri recept za BOMBETKE S SAMO 0,3 g OH-jev >>

 

 

9. Zakaj pri nekaterih razmaščenih mokah piše, da so PROTEINI?

Moke, pri katerih je v nazivu izdelka navedeno, da so proteini (npr. konopljina, lešnikova, orehova …) imajo dvojno funkcijo – uporabljamo jih lahko kot razmaščene moke ali pa kot proteine, odvisno od naših želja, potreb in življenjskega sloga. Nekatere razmaščene moke imajo naravno visoko vsebnost beljakovin, zato jih lahko namesto umetnih proteinskih praškov uporabljajo ljudje s povečanimi potrebami po beljakovinah – npr. športniki ali vegani si lahko v jutranji shake ali smoothie po vadbi vmešajo 2-3 merice konopljinih ali orehovih proteinov v obliki razmaščene moke in tako svojim beljakovinskim potrebam zadostijo na naraven način.

Če razmaščenih mok na tak način nisi vajen/a uporabljati, čisto nič hudega. Iz vseh naših mok, kjer je navedeno, da so proteini, lahko normalno pečeš in ustvarjaš LCHF/KETO recepte, kot si jih do zdaj. Tvoje telo bo z uživanjem peciv iz njih dobilo kakšno beljakovino več, kot bi npr. z uporabo razmaščene moke, pri kateri to ni navedeno, s čimer pa ni čisto nič narobe – prej obratno, beljakovine namreč gradijo mišice in skrbijo za čvrstost telesa. Več o tej temi pa smo napisali že TUKAJ.

 

10. Imate kakšen nasvet, ki je nujen pri peki?

Ob vsem ostalem, so pri LCHF peki osnovne štiri stvari: Ker LCHF moke v primerjavi z žitnimi navzemajo več vode, bomo pri pretvarjanju “navadnih” receptov potrebovali malo manj moke in malo več vode, da bo masa taka kot je treba – še vedno velja, da začetnikom priporočamo, da se držijo že preverjenih receptov iz razmaščenih mok, dokler ne osvojijo njihove uporabe. Ko imamo enkrat LCHF maso pripravljeno, je super, da jo damo za vsaj 30 minut počivat nekam na hladno, da postane fino kompaktna, šele potem jo razvaljamo – vedno med dvema papirjema za peko. Če iz mase karkoli oblikujemo – kroglice, piškote … – to vedno počnemo z navlaženimi rokami.

 

Si za BIO? Preveri pestro izbiro naših BIO razmaščenih mok in proteinov >>

 

 

Vsem začetnikom toplo priporočamo, da se – preden začnejo z eksperimentiranjem, držijo preverjenih receptov. Tako boste najboljše spoznali posamezne sestavine in videli, kako se obnašajo, ne da bi zato tvegali slab okus spečene dobrote. 😉

Za vsa dodatna vprašanja se nam lahko oglasite na Facebooku, Instagramu ali pa nam pišete na info@pajsbrezobresti.si 🙂 Vabljeni tudi v našo FB skupino, da boste med prvimi izvedeli za nove recepte – kdor želi, se lahko včlani TUKAJ.