Še nikoli nisem slišal/a za KETO gripo – kaj je to?

Z izrazom “KETO gripa”  na kratko opišemo skupek kratkotrajnih neželenih učinkov, ki se pri nekaterih posameznikih lahko pojavijo po znižanju dnevno zaužitih ogljikovih hidratov na minimum. Nekateri jo imenujejo tudi hidratna gripa.

Gre za simptome, podobne običajni gripi, ki jih povzroči prilagajanje telesa, da kuri nov vir energije – maščobo. Ko telesu odvzamemo glukozo, ki mu je več desetletij predstavljala glavni vir energije in jo nadomestimo z maščobo, lahko ta sprememba povzroči odtegnitvene simptome, ki pa niso nič hujši od tistih, ki jih občutimo ob pomanjkanju kofeina, ko se odločimo, da kava ne bo več del našega vsakdana.

Simptomi

Znaki KET gripe se lahko začnejo pojavljati v prvih dneh po zmanjšanju vnosa ogljikovih hidratov. Njihova intenziteta se od osebe do osebe razlikuje.

Medtem ko nekateri ljudje prehod na ketogeno prehrano speljejo brez stranskih učinkov, se pri nekaterih posameznikih lahko pojavijo naslednji simptomi:

  • Slabost
  • Bruhanje
  • Zaprtje
  • Driska
  • Glavobol
  • Razdražljivost
  • Slabost
  • Mišični krči
  • Omotica
  • Slaba koncentracija
  • Bolečine v trebuhu
  • Bolečina v mišicah
  • Težave s spanjem
  • Hrepenenje po sladkorju

Gre za kratkotrajne nevšečnosti, ki ponehajo v roku približno enega tedna – v kolikor se sploh pojavijo. Po “okrevanju” pa občutimo izboljšano telesno počutje, več energije in vse tiste pozitivne učinke, zaradi česar smo se sploh odločili sprejeti KETO življenjski slog za svojega.

Kako se izognem KETO gripi?

Poskrbi za HIDRACIJO

Pitje zadostne količine vode je potrebno za optimalno zdravje in lahko pomaga tudi pri zmanjševanju simptomov. KETO dieta povzroči, da telo porablja več vode, zato je potreba po zadostnem vnosu vode povečana: Glikogen, v telesu shranjena oblika ogljikovih hidratov, veže nase vodo. Ko se ogljikovi hidrati v prehrani zmanjšajo, se raven glikogena strmo spusti in voda se izloči iz telesa.

Zadostna hidracija nam lahko pomaga pri simptomih, kot so utrujenost in mišični krči. Za dodatno dozo tekočine pa moramo poskrbeti tudi, če se nam ob prehodu na nov življenjski slog pojavi driska ali druge prebavne težave.

Izogibaj se (pre)naporni vadbi

Čeprav je vadba pomembna za ohranjanje zdravja in telesne teže, jo ob pojavu simptomov KETO gripe velja postaviti na stran za kakšen teden, dokler le-ti ne pojenjajo.

Utrujenost, mišični krči in nelagodje v želodcu so pogosti pojavi v prvem tednu KETO prehrane, zato je dobro, da telesu privoščimo malo počitka.

Izogibamo se intenzivnemu kolesarjenju, teku, dvigovanju uteži in drugim napornim treningom in do prenehanja simptomov rajši izberemo hojo, jogo, lahkotni tek ali kolesarjenje.

Poskrbi za vnos elektrolitov

Na KETO dieti se raven inzulina v telesu zmanjša, zaradi česar ledvice začnejo sproščati odvečni natrij (sol) iz telesa, lahko pa pride tudi do pomanjkanja magnezija in kalija.

Da se izognemo pomanjkanju teh nujnih elementov pa ne potrebujemo kakšnih posebnih dopolnil ali čarobnih napojev – elektrolitsko ravnovesje v telesu lahko obdržimo z zadostnim vnosom soli – še več pa bomo za svoje zdravje naredili, če namesto navadne, izberemo HIMALAJSKO SOL. Ta vsebuje kar 84 mineralov in drugih elementov, katerih razmerje je enako kot v človeškem telesu. Hkrati pa je tudi vir elektrolitov, tudi treh najpomembnejših – kalcija, magnezija in natrija. Elektroliti so v našem telesu odgovorni za uravnavanje živčnega sistema, pravilno delovanje mišic, obnovo poškodovanih tkiv, skrbijo pa tudi za primeren pH in ustrezno hidracijo.

Himalajsko sol lahko uporabljamo na enak način kot klasično namizno sol. Poskrbimo le, da dobro posolimo vsak obrok na našem krožniku in pomanjkanje elektrolitov nas ne more presenetiti!

Poskrbi za dovolj spanca

O utrujenost in razdražljivosti poroča mnogo ljudi, ko začnejo s KETO prehrano. Pomanjkanje spanja povzroči povišanje ravni stresnega hormona kortizola v telesu, kar lahko negativno vpliva na razpoloženje in poslabša simptome KETO gripe.

Če težko zaspite, poskusite izločiti kofein iz prehrane, pred spanjem izklopite vse naprave in ustvarite mirno in temno okolje za spanec. In v kolikor se le da, vstajate in hodite spat vedno ob približno isti uri.

Pojej dovolj maščob

Prehod na prehrano z zelo nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov lahko povzroči hrepenenje po piškotih, sladkorjih, kruhu … (ZDRAVE ZAMENJAVE ZA VSE NAJDEŠ TUKAJ)

Uživanje dovolj maščob, ki je glavni vir goriva na ketogeni dieti, bo pomagalo zmanjšati željo po ogljikovih hidratih nam izboljšalo počutje.

Če se res težko prilagodite ketogeni prehrani, in so želje po OH-jih nevzdržne, se lahko odločite tudi za postopno izločevanje ogljikovih hidratov iz prehrane. morda morali ogljikove hidrate izločati postopoma, ne pa vse naenkrat. Počasno zmanjševanje ogljikovih hidratov ter hkratno povečanje maščob in beljakovin, lahko pripomore k lažjemu prehodu na bolj zdrav življenjski slog in zmanjša simptome KETO gripe.

Zadostno količino maščob si najlažje zagotovimo z rednim uživanjem MCT OLJA V PRAHU, s čimer hkrati tudi pospešimo in povečamo proizvodnjo ketonov v telesu in poskrbimo za njihovo učinkovitejšo porabo. Tako bomo še hitreje občutili pozitivne učinke KETOZE!

ZAKLJUČEK

Ljudje se ketogeni dieti prilagajamo drugače. Medtem ko pri nekaterih lahko simptomi trajajo tudi dva tedna, se drugi novi prehrani prilagodijo brez stranskih učinkov. Simptomi, ki jih imajo ljudje, so povezani s tem, kako se njihova telesa prilagodijo novemu viru goriva.

Posamezniki, ki običajno uživajo veliko ogljikovih hidratov, zlasti rafiniranih ogljikovih hidratov, kot so testenine, sladka žita in soda, bodo morda težje začeli s ketogeno prehrano in jih bo na začetku pestilo več odtegnitvenih simptomov.

Na srečo so simptomi kratkotrajni in bodo začeli izgubljati na svoji moči takoj, ko se vaše telo navadi pretvarjati ketone v energijo.

Zadostna hidracija, nadomeščanje izgubljenih elektrolitov, dovolj počitka in uživanje ustreznih količin maščob so načini, da začetno “KETO krizo” lažje prebrodimo in čim prej občutimo vse pozitivne učinke ketoze.