Postavite MAŠČOBE na prvo mesto ali zakaj LCHF/KETO dieta deluje

Postavite MAŠČOBE na prvo mesto ali zakaj LCHF/KETO dieta deluje
januar 3, 2019 Pajs
In LCHF/KETO, PREHRANA

Postavite MAŠČOBE na PRVO mesto in shujšajte … ENKRAT ZA VSELEJ!

Vas je zgornji stavek zmedel? Nič čudnega, ko nas pa že od prejšnjega stoletja na vsakem koraku strašijo z maščobami. In to zelo uspešno! Teror proti maščobam je ustvaril popolnoma napačno percepcijo in mnogim ljudem naredil presneto veliko škode. Teror proti maščobami je kriv, da vsak pozna vsaj eno osebo, ki se boji vsake kapljice olja, po drugi strani pa dnevno zaužije enormne količine sadja, “zdravih” polnozrnatih testenin in rjavega riža, kar je za telo skoraj enako, kot da bi bili vsi obroki sestavljeni iz žlic belega sladkorja.

Ste pripravljeni na resnico o maščobah? Pogumno berite naprej!

Kompleksni OH-ji so čisto nekaj drugega kot beli kruh? Pa kaj še!

Zgoraj smo napisali, da je uživanje polnozrnatih testenin skoraj enako, kot da bi po žlicah jedel sladkor. To pa zato, ker naše telo v resnici ne zaznava razlike med različnimi ogljikovimi hidrati. Tudi tisti, iz vseh strani opevani kot neskončno zdravi, kompleksni ogljikovi hidrati, se v našem telesu pretvorijo v tri zelo nekompleksne stvari, v tri vrste sladkorjev: glukozo, fruktozo in galaktozo. Zato ima stalno uživanje ogljikovih hidratov resen vpliv na delovanje telesa in proces hujšanja – ne glede na to, kako zelo kompleksni so!

Je za porast novodobnih bolezni, kot je sladkorna bolezen in laktozna intoleranca, krivo enormno promoviranje OH-jev na vsakem koraku? Zelo verjetno. Ogljikovi hidrati od trebušne slinavke zahtevajo, da je ves čas v delovanju. Ta namreč z izločanjem dveh hormonov – inzulina in glukagona, skrbi, da imamo v krvi ves čas ustrezno količino sladkorja. V kolikor so OH-ji naša poglavitna hranilna skupina to pomeni, da je na trebušni slinavki ogromno pritiska – efekt je podoben kot pri vplivu alkohola na delovanje jeter, in vsi vemo, kako hudo lahko večletno vsakodnevno uživanje alkoholnih pijač škoduje jetrom. Preobremenjenost trebušne slinavke lahko hitro privede do različnih težav pri proizvodnji in učinkovitosti inzulina ter glukagona in posledično previsok nivo krvnega sladkorja ali njegovo popolno nestabilnost in nenehna nihanja.

Veliko težavo pa ima naše telo tudi z dolgoročnim shranjevanjem OH-jev za namen stalnega vira energije. Prostor za shranjevanje ogljikovih hidratov je namreč v našem telesu zelo omejen, zato se ves presežek OH-jev shranjuje kot maščoba. Ja, tako je – za nastanek maščobnih blazinic so dejansko krivi ogljikovi hidrati.

MAŠČOBE NISO SOVRAŽNIK HUJŠANJA

V resnici je ravno obratno! Ko omejimo vsakodnevni vnos ogljikovih hidratov na najmanjšo možno vrednost, prisilimo telo, da za energijo porablja druge v telesu prisotne hranilne snovi – v primeru stroge ketonske diete ali njene, malenkost blažje, LCHF različice, so to MAŠČOBE. Z omejitvijo OH-jev telo sčasoma prestopi v stanje KETOZE – stanje, ko v telesu shranjeno maščobo oz. maščobne kisline začne pretvarjati v ketone, ki jih nato porablja kot primarni vir energije za delovanje. To pomeni, da ko postanejo maščobe glavna skupina našega prehranjevalnega režima, telo začne maščobo DEJANSKO UPORABLJATI, in ne le shranjevati kot rezervo za takrat, ko zmanjka zaloge OH-jev.

Z uživanjem maščob telo pripravimo do tega, da jih začne porabljati, kar hitro opazimo na izgubi centimetrov in kilogramov. 

TEŽA PADE, DVIGNE SE RAZPOLOŽENJE

Izguba kilogramov pa ni edina pozitivna sprememba, ki jo s seboj prinašata KETO in LCHF življenjska sloga. Mnogi ljudje poročajo, da so že po nekaj dnevih, ko je je začetna kriza odvajanja od OH-jev ponehala, opazili:

  • Izboljšanje v razpoloženju
  • Kvalitenejši spanec
  • Izboljšanje videza kože
  • Večjo mentalno pripravljenost
  • Manj pogosto on manj intenzivno lakoto

Sčasoma pa se lahko izboljšajo in v nekaterih primerih povsem izginejo tudi nekatera zdravstvena stanja, kot so pozabljivost, z vnetji povezane težave, kožne bolezni, (pre)diabetes, visok krvni tlak, napihnjenost …

VAS SKRBI, DA SE BOSTE MORALI ODPOVEDATI SVOJI NAJLJUBŠI HRANI?

S sledenjem LCHF/KETO življenjskemu slogu ne boste niti malo prikrajšani za tradicionalne gurmanske užitke! Pobrskajte med našimi RECEPTI in pokukajte v našo trgovino, kjer boste med drugim našli celo BREZHIDRATNI kruh, pizzo, puding in muffine!

LCHF/KETO ne temelji na odpovedovanju, temelji na užitkih, polnih čudovitih, slastnih okusov, ob katerih se boste spraševali, zakaj in kako je možno, da ste kadarkoli posegali po ogljikovih hidratih.

DOBER TEK BREZ OBRESTI!