Če imate težave pri oddaji naročila nas pokličite na +386/69 968 991 ali pišite na info@pajsbrezobresti.si

POPOTNICA ZAČETNIKOM

POPOTNICA ZAČETNIKOM LCHF-a
september 26, 2018 Pajs
In LCHF/KETO, PREHRANA

Če berete to, potem ste prvi korak že naredili –

sprejeli ste odločitev, da boste vzeli zdravje v svoje roke, hranili telo s kakovostnimi živili in posledično izboljšali svoje življenje.

In za to vam čestitamo!

Najpomembnejši del je torej za vami – kaj pa zdaj? Na vrsti je praksa!

Za vas smo pripravili kratek pregled najpomembnejših vidikov LCHF-ja, o katerih velja razmisliti in jih ponotranjiti, saj vam bodo v tem času prilagajanja zagotovo koristili in vam olajšali prehod v nov način življenja.

Vztrajnost, vztrajnost, vztrajnost

Začetki so vedno najtežji, vendar nikoli nepremostljivi. Pred vami je čas raziskovanja, učenja, preizkušanja, opazovanja svojega telesa in počutja ter raziskovanja kulinarike. Najpomembneje je, da ne obupate in da do sebe niste prestrogi – nihče od nas ni popoln, s slepim stremenjem k popolnosti pa boste zase naredili več škode kot koristi. Polagamo vam na srce: Ne obtožujte se, če boste na začetku kdaj pa kdaj naredili kakšno napako ali se prekršili. Vsaka sprememba je izziv in iz vsake napake se nekaj naučimo, vztrajnost pa nas vedno pripelje do želenega cilja.

Niste sami

Čisto vsak izmed nas je bil nekoč na točki, kjer se zdaj nahajate vi. Res, tudi veterani in največji guruji LCHF prehrane, za katere se zdi, da so bili rojeni z vsem znanjem, ki ga tako preprosto stresajo iz rokavov, so se na začetku srečali z vsemi vprašanji, dilemami in dvomi, s katerimi se zdaj zbadate vi. In ker so si LCHF poti med seboj tako podobne, si med seboj lahko pomagamo! Izkoristite to! Vključite se v LCHF skupine (na primer v TO), spremljajte bloge, povežite se tako z začetniki kot starešinami LCHF-ja. Saj veste – več glav več ve, z odprtim dialogom in deljenjem izkušenj, mnenj, receptov … pa smo vsi veliko močnejši, kot bi bili sami.

LCHF ni dieta

Prvo pravilo LCHF-ja, ki ga vedno znova ponavljamo je – LCHF ni dieta, LCHF je način življenja. Že sam izraz “dieta” ima za večino ljudi grenak priokus, saj ga povezujejo z odpovedovanjem in prekomerno dejavnostjo, ki namesto prijetnih vzbuja neprijetne občutke prikrajšanja in negativno vpliva na potek življenja. Hkrati so diete smatrane kot radikalna kratkotrajna sprememba, po kateri se bomo vrnili na stare tire nezdravega življenja. Iz teh razlogov LCHF-ja ne smemo razumeti kot dieto, saj je v svojem bistvu veliko več in ni omejen zgolj na prehranske navade posameznika.

LCHF pomeni odločiti se za zdravje, kar pa v nobenem primeru ne more biti kratkoročno (primer: ne moremo 1 teden živeti zdravo in pričakovati, da bodo vse naše zdravstvene težave izginile in se nikoli več vrnile). Odločitev za zdravje je nekaj, kar sprejmemo in čemur se zavežemo vsak dan znova.

LCHF res bazira na prehrani, vendar vključuje tudi vse druge vidike zdravega življenja, kot so gibanje, izogibanje stresu oz. pravilno soočanje s stresnimi situacijami, kakovosten spanec, učenje in spoznavanje lastnega telesa in njegovih odzivov, kakovostno preživljanje prostega časa … Gre za celovit pogled na različne vidike življenja, s pomočjo katerega lahko dosežemo psiho-fizično zdravje in zaživimo kakovostnejše življenje. Tudi če se zanj odločite zgolj zaradi hujšanja, kmalu ugotovite da je izguba kilogramov zgolj eden izmed prijetnih stranskih učinkov LCHF-ja.

Olivno olje LCHF, pajs brez obresti

Z znanjem nad strahove

Lahko trdimo, da vsaj določenemu odstotku ljudi, ki se sreča s pravili LCHF-ja močno podvomi v njegovo zdravje, kar je popolnoma logično, saj ruši osnovne koncepte zdravega načina življenja, ki nam ga predstavljajo mediji in zdravstvene avtoritete. Mnoge tako postane strah, da bodo s takim prehranjevanjem svojemu telesu škodili in ga osiromašili mnogih hranilnih snovi. Prav zato je pridobivanje znanja z LCHF področja tako pomembno. Bistveno je, da razumete, kako človeško telo deluje in kako se odziva na različne snovi.

Najprej morate pregnati strah pred maščobami. Že od malih nog nas svarijo pred maščobami, ker naj bi bile strup za naše telo, a to dejstvo je zelo neresnično – o tem se strinja tudi vse več zdravnikov, ki so sposobni pogledati izven okvirjev naučene dietetike. Tu velja omeniti, da cilj LCHF-ja ni nekontrolirano uživanje ocvrtih in paniranih mesnin, temveč redno uživanje velikih količin kakovostnih maščob, ki jih naše telo nujno potrebuje. O tem bomo še pisali, za zdaj pa naj na hitro omenimo le to, da z visokim vnosom maščob spremenimo metabolizem telesa.

Pri konvencionalnem prehranjevanju telo energijo črpa iz ogljikovih hidratov, maščobe pa se v njem shranjujejo kot rezerva – zato se pri mnogih dietah maščobe ne moremo in ne moremo znebiti. Ko maščobe postanejo osrednji del našega prehranjevanja, jih telo začne porabljati, rezultat tega pa je viden tako na zunaj kot znotraj – zmanjša se napihnjenost in predvsem trebušna zamaščenost, tudi maščobe iz drugih delov telesa so bistveno manj opazne, ob vsem tem pa preprečimo tudi kakršnokoli tveganje, da bi prišlo do kopičenja maščob znotraj telesa in posledično do zamaščenosti notranjih organov. In vse to brez stresnega štetja kalorij! Super, kajne?

 

V prihodnje se bomo lotili najpogostejših vprašanj in dilem, ki spremljajo LCHF, razbili še kakšen mit o maščobah in vam nudili koristne informacije, ki bodo vašo LCHF pot naredile še okusnejšo! 🙂 Vabljeni k spremljanju našega bloga in naše FB strani