Če imate težave pri oddaji naročila nas pokličite na +386/69 968 991 ali pišite na info@pajsbrezobresti.si

PALEO način prehranjevanja oz. dieta

PALEO način prehranjevanja oz. dieta – Kako deluje in kaj jesti?
maj 13, 2018 tadej
In PALEO, PREHRANA

PALEO način prehranjevanja oz. dieta

paleo prehrana

Kako deluje in kaj jesti?

 

V najčistejši obliki paleo dieta dovoljuje prehranjevanje z živili, ki so bila na voljo ljudem pred milijoni let.

PALEO dieta oz. način prehranjevanja lahko izboljša vaše zdravje s tem, ko iz prehrane izloči predelane maščobe in predelana živila, ki imajo majhno hranilno vrednost in preveč kalorij. Prehranjevalni načrt PALEO diete je poln sadja in zelenjave, ki vsebujejo ogromno vitaminov, mineralov in vlaknin, ki so nasitne in tako omogočajo, da pojemo manj in s tem preprečimo povišanje telesne teže.

Izključitev določene skupine živil posledično zmanjša vnos kalorij. In kadar pokurimo več kalorij kot jih zaužijemo, pride do izgube telesne teže. Uživanje večje količine beljakovin, sadja in zelenjave (namesto visokokalorične hrane in hrane, ki vsebuje veliko soli), lahko pripomore k izgubi teže, kljub temu da paleo dieta v osnovi ni bila namenjena hujšanju.

Čeprav paleo dieta dovoljuje uživanje oreščkov in semen, lahko imajo ta visoko kalorično vrednost, zato morajo tisti, ki želijo shujšati, njihov vnos precej omejiti.

 

Dovoljena in nedovoljena živila pri paleo dieti

Pri PALEO dieti oz. načinu prehranjevanja se prehranjujemo z manj predelano hrano, izogibamo pa se vsem žitaricam, stročnicam in večini mlečnih izdelkov.

Kaj jesti

Če želite preizkusiti PALEO dieto oz. način prehranjevanja, morate začeti uživati veliko naravnih živil in naravnih maščob, vključno z naslednjimi živili:

  • Pusta govedina, svinjina in perutnina, po možnosti iz talne, organske in proste reje
  • Prepelice, divjačina in bizon
  • Jajca, vendar ne več kot šest na teden, po možnosti jajca iz proste reje
  • Ribe, vključno z lupinarji
  • Sadje kot so jagode, melone, mango in fige
  • Neškrobnata zelenjava kot so beluši, čebula, paprika in buče
  • Oreščki in semena, vključno z mandlji, indijskimi oreščki, lešniki in bučnimi semeni
  • Olivno olje, laneno olje, lešnikovo olje

Čemu se izogibati

Hrani, ki paleolitskemu človeku nekoč ni bila na voljo, se je treba izogibati. Gre za procesirano hrano, kateri so dodani maslo, margarina in sladkor. Slednja živila naj ne bi bila del paleo diete. Enako velja za mlečne izdelke, ki paleolitskemu človeku niso bili dostopni, ter stročnice, ki naj bi bile težko prebavljive.

Potrebno se je zavedati tudi, da so nekatere oblike PALEO diete oz. načina prehranjevanja strožje od drugih in tako dovoljujejo nekatere mlečne izdelke ali stročnice, npr. arašide.

Hrana, ki se ji je potrebno izogibati:

  • Vsi mlečni izdelki, vključno z mlekom, sirom, jogurtom in maslom
  • Zrnata žita kot npr. pšenica, rž, riž in ječmen
  • Stročnice kot so fižol, arašidi in grah
  • Stročnata zelenjava kot je krompir (nekateri pravijo tudi sladki krompir)
  • Slaščice, vključno z vsemi oblikami sladkarij in sladkorjem
  • Umetna sladila
  • Sladka pijača in sadni sokovi
  • Predelano meso, npr. slanina, narezki, hot dogi
  • Močno predelana živila

 

Možni pozitivni učinki paleo diete: Je hranljiva in enostavna, vključuje telesno aktivnost

PALEO dieta oz. način prehranjevanja lahko ima številne pozitivne učinke.

Z uživanjem sadja in zelenjave v telo vnesemo veliko vitaminov in mineralov.

Takšen način prehranjevanja je enostaven. Uživamo hrano, ki je sprejemljiva in se izogibamo tisti, ki ni – ni posebnega prehranjevalnega načrta, ki bi se ga bilo potrebno striktno držati.

Ima veliko pozitivnih učinkov. Iz prehrane izloči predelano hrano, kot npr. predelane žitarice in sladkor v pijačah. Ker daje dieta prednost živilom, kot so sadje, zelenjava in nenasičene maščobe v oreščkih ter določena olja, to pozitivno vpliva na vsesplošno zdravje. Z izločanjem predelanih živil in sladkorja se zmanjša možnost za nastanek določenih bolezni, npr. diabetesa tipa 2 in nekaterih rakastih obolenj.

Poleg tega PALEO dieta oz. ta način prehranjevanja še posebej podpira tudi telesno aktivnost. Telovadba je pomemben del zdravega načina življenja in lahko pomaga pri izgubi oziroma vzdrževanju telesne teže.