NIZKOHIDRATNA JABOLČNA PITA BREZ GLUTENA


Baje, da je to “najboljša jabolčna pita, ever!”

Oz. vsaj tako pravi naša stranka Nina, ki nam je poslala recept s fotografijami. Je taka fina, hrustljava, sladka brez dodanega sladkorja, skupaj se drži brez glutena, slastna pa je kljub nizkemu deležu ogljikovih hidratov – če si na res strogem LCHF/KETO lahko jabolka iz recepta zamenjaš z enako količino kateregakoli drugega sadja.

Pita ima na 100 g: 257,3 kcal, 24,05 g maščob, 8,87 g OH in 8,28 g beljakovin. Količina sestavin zadostuje za pekač premera 24 cm.

Sestavine za testo:

Sestavine za nadev:

  • 5 srednje velikih jabolk

*Olupljena in očiščena cca. 500 g.

Najprej:

Pečico segrejemo na 180°C. V eno maso zmešamo mandljevo in kokosovo moko, 20 g eritritola z magnezijem, sodo bikarbono, konjak moko in sol. Maslo segrejemo in dodamo masi. Mešamo, dokler ne nastane »pesek« oziroma »nadrobljena« masa, v obliki kamenčkov. Nekje 2/3 mase (1/3 bomo uporabili za vrhnjo plast) presipamo v pekač, obložen s papirjem za peko – z rokami pritiskamo na maso tako dolgo, da ustvarimo spodnjo plast pite oziroma biskvit. Pečemo 10 minut.

Preostanku mase dodamo 1 ravno jedilno žlico eritritola z magnezijem, premešamo in postavimo v hladilnik.

In nato:

V posodo za kuhanje damo vse sestavine za nadev (jabolka narežemo na poljubno obliko – manjši kot so kosi, hitreje bo skuhano). Kuhamo približno 20 min (odvisno od velikosti narezanih jabolk) oziroma tako dolgo, da se jabolka zmehčajo (pri peki se ne bodo dodatno zmehčala, zato pri kuhanju dosezi mehkobo, ki jo želiš). Med kuho večkrat premešamo.

Na spodnjo plast pite enakomerno razporedimo jabolčni nadev. Na koncu dodamo še vrhnjo plast, ki se je hladila v hladilniku. Najbolje, da samo potresemo vsebino iz posode, da se ohranijo »grudice« mase, saj je ravno v teh grudicah čar te pite. Po želji dodamo še narezane mandlje.

Pečemo 30 minut oziroma dokler vrhnja plast ne porjavi (čas je odvisen od pečice). Pita je najboljša še topla, saj je sočna in mehka. V hladilniku je lahko hranimo do 3 dni. Pa dober tek!

Nasvet:

Biskvit in nadev sta po tem receptu približno 1:1. Če imaš raje več testa/nadeva, povečaj količino.