MCT olje - OSNOVE

MCT olje – OSNOVE
marec 11, 2019 Pajs
In LCHF/KETO, PREHRANA

Kaj je MCT olje?

MCT olje je visoko koncentriran vir srednjeverižnih maščobnih kislin. V razmerju 60:40 sta v njem prisotni maščobni kislini C8 in C10, vse ostale pa vsebuje le v sledovih.

Največja prednost srednjeverižnih maščobnih kislin se skriva v hitrosti njihove presnove:

Zaradi krajših molekulskih verig jih človeško telo zlahka razgradi in uporabi. Za razliko od maščobnih kislin z dolgimi verigami, MCT takoj preidejo v jetra in v hipu postanejo vir energije za telo, ali pa jih jetra pretvorijo v ketone, ki služijo kot pomembno hranilo možganom.

Ker lahko kalorije, prisotne v MCT olju, telo tako učinkovito izrabi, se le-te ne bodo shranjevale v obliki odvečnih maščobnih oblog.

Zakaj C8 in C10?

C8 ali kaprilna kislina je tista, ki jo telo najlažje pretvori v energijo, zato že v nekaj minutah po njenem zaužitju lahko občutimo višji fizični nivo energije in večjo mentalno pripravljenost. C8 pa deluje tudi antibakterijsko in blaži težave z razdražljivim črevesjem.

C10 ali dekanojsko kislino pa odlikuje predvsem protiglivično delovanje (deluje npr. proti kandidi), odlična pa je tudi pri krepitvi imunskega sistema, s čimer na naraven način odganja viruse in okužbe.

 

 

 

Ostale prednosti uživanja MCT olja:

• VEČJI OBČUTEK SITOSTI • URAVNAVANJE APETITA

• MOČNEJŠA SPOSOBNOST PORABE KALORIJ • MOČNEJŠA SPOSOBNOST PORABE MAŠČOB

• VEČJA PROIZVODNJA KETONOV • IZBOLJŠANJE RAVNI HOLESTEROLA V KRVI

• ANTIOKSIDATIVNO DELOVANJE • POVEČANA INZULINSKA OBČUTLJIVOST

• IZBOLJŠANJE KOGNITIVNIH FUNKCIJ • IZBOLJŠANJE MOŽGANSKEGA DELOVANJA

 

Kako ga uporabljati?

Za najboljše rezultate priporočamo postopno uvajanje MCT olja v vaš prehranski režim. Ker je brez vonja in okusa so možnosti njegove uporabe praktično brezmejne: lahko ga dodate kavi, čaju, solatam, juham, omakam … Toplim jedem ga dodamo šele po kuhanju.

Uživanje najprej začnemo z eno čajno žličko dnevno, da telesu omogočimo privajanje in se izognemo morebitnim neželenim učinkom.  Dnevno količino nato postopno povečujemo, vendar le do največ 6 jedilnih žlic dnevno.

Uživanje pred vadbo lahko izboljša vzdržljivost in fizično pripravljenost. Najbolje je, da pred treningom ali drugimi večjimi napori zaužijete 15 ml oz. eno jedilno žlico MCT olja.