ELEKSIR MLADOSTI ali NAVADNA POTEGAVŠČINA?

Verjetno je že vsak izmed vas zasledil vsaj 10 člankov oz. objav za prehransko dopolnilo KOLAGEN (collagen), zato ne bomo ponavljali že napisanega, ampak kar preidimo k dejstvom …

  1. RES JE, kolagen kot dodatek k prehrani lahko dokazano izboljša stanje kože, las, nohtov, kosti in sklepov, poveča mišično maso ter preventivno deluje na kardiovaskularni sistem.
  2. RES JE, kolagen oz. njegovi pozitivni učinki na telo še niso v celoti raziskani.
  3. DOKAZANO, kolagen kot prehransko dopolnilo nima stranskih učinkov, razen če seveda z njim pretiravate (kot pri vseh stvareh), zato se držite navodil na embalaži.
  4. PAZITE, da izberete kakovostne oz. preverjene izdelke!
  5. NI 100% ZAGOTOVILA, da vam bo kolagen pomagal, a če imate težave s kožo, lasmi, nohti, kostmi in/ali sklepi, ga je vredno preizkusiti (mnogim pomaga).

ČUDEŽNO ZDRAVILO?

Malce ponovimo: Kolagen je beljakovina, ki predstavlja približno tretjino vseh beljakovin v človeškem telesu. Poznamo kar 28 tipov kolagena, med najpomembnejše uvrščamo tip I, tip II in tip III.

  • tip I predstavlja 90% vsega kolagena v telesu in zagotavlja čvrstost (strukturo) kože, kosti, tetiv, hrustanca, vezivnih tkiv in zob
  • tip II se nahaja v elastičnem hrustancu, ki je ‘blazilnik’ sklepov
  • tip III pa podpira strukturo mišic, notranjih organov in ožilje

S staranjem telo proizvaja vedno manj kolagena in vedno slabšo kakovost. Kolagen v prehranskih dodatkih je (zaenkrat) živalskega izvora (ribji, goveji, prašičji …) in v oblikah hidroliziran, kot želatina ali nepredelan. Raziskave so pokazale, da človeško telo najbolje absorbira hidrolizirano obliko.

Naše mnenje:Glede na to, da ravno v ribjem kolagenu prevladuje kolagen tipa I, torej enako kot pri ljudeh, je ta oblika za človeka verjetno tudi najbolj primerna. Izbira pa seveda vedno ostaja vaša.

Blog zapis je nastal v sodelovanju z Denisom Muićem, strokovnjakom za prehrano in fitnes. Za še več uporabnih in preverjenih nasvetov s področja zdravega življenja, obišči njegovo stran LCHF od A do Ž >>