Vlaknine celostno podpirajo delovanje našega telesa

Kako uživanje vlaknin vpliva na naše telesne procese?
marec 18, 2018 tadej
In PALEO, PREHRANA

Vlaknine celostno podpirajo delovanje našega telesa

O vlakninah smo se razpisali in jih podrobneje definirali že v naših prejšnjih objavah (klik in klik – če ste ju slučajno zamudili 😊), zato nam tokrat ne preostane drugega, kot da se osredotočimo na najpomembnejše. Zavedamo se, da ko govorimo o pozitivnih vplivih hrane, redkokoga zanima teorija, prav vse nas pa zagotovo zanima dejanski – torej tak, ki ga lahko opazimo, učinek hranil na naše telo.

Zatorej ne bomo dolgovezili, temveč bomo kar prešli k bistvu:

Kakšna je funkcija vlaknin v našem telesu in kako njihovo uživanje vpliva na delovanje nekaterih najpomembnejših telesnih procesov?

človeško telo

 

Ohranjanje normalnega delovanja črevesja

Prehranske vlaknine so najbolj cenjene zaradi svoje neprecenljive vloge pri ohranjanju normalnega črevesnega gibanja. Dnevni vnos vlaknin preprečuje pojav zaprtosti in omogoča tvorbo normalne količine blata. Pri odpravljanju zaprtosti sta med vsemi vlakninami najbolj učinkovita celuloza in indijski trpotec.
Nekatere vlaknine delujejo prebiotično – predstavljajo hrano ugodnim bakterijam (in drugim mikroorganizmom) našega črevesja, s čimer koristijo pri ohranjanju zdrave črevesne mikrobiote, ki igra pomembno vlogo pri učinkoviti absorpciji hranil v črevesju, zdravem imunskem odzivu, tvorbi pregrade pred razvojem patogenih organizmov … In še in še bi lahko naštevali.

Dolgoročno in redno uživanje vlaknin razbremeni delovanje črevesja in ohranja normalno prebavo.

 

Hujšanje

Vsak izmed nas je zagotovo vsaj enkrat v življenju preizkusil kakšno ne preveč zdravo dieto, ki v neizmerno kratkem času obljublja čudeže. In prav vsak izmed nas je vsaj enkrat v življenju spoznal, da so popolnoma neuspešne. Zdrave telesne teže si z dietami ne moremo zagotoviti, vsaj ne dolgoročno. Lahko pa si jo zagotovimo z načinom prehranjevanja, ki ni omejen s časom in se ga bomo brez težav držali vse življenje. Sem spadajo tudi LCHF, KETO in PALEO načini prehranjevanja.

Vlaknine pripomorejo k izgubljanju kilogramov in so bistven del ohranjanja zdrave telesne teže. S svojim delovanjem daljšajo občutek sitosti in upočasnjujejo praznjenje želodca. Posledica? Manj lakote in več energije!

 

Krvni sladkor

Nihanje krvnega sladkorja močno vpliva na naše počutje in razpoloženje – povzroča omotico, nihanja v razpoloženju, nenehno lakoto … Predvsem pa povečuje možnost za nastanek sladkorne bolezni in drugih, z njo povezanih kroničnih obolenj. Prehranske vlaknine povečujejo viskoznost hrane v črevesju, s čimer vplivajo na počasnejše vsrkavanje sladkorjev in preprečujejo pojav nihanj v koncentracijah krvnega sladkorja. Zaključimo lahko, da podpirajo normalno delovanje trebušne slinavke oz. njenih dveh najpomembnejših hormonov – inzulina in glukagona.

 

Zdravje srca in ožilja

Podobno kot na krvni sladkor, prehranske vlaknine vplivajo tudi na raven holesterola v krvi. Z upočasnjevanjem absorpcije hranil prispevajo k ohranjanju zdrave ravni krvnega holesterola in pripomorejo k zniževanju ravni slabega – LDL holesterola, kar je bistvenega pomena pri ohranjanju zdravega srca in žilnega sistema ter pri preprečevanju nastanka srčno-žilnih bolezni.

 

Za konec pa še opozorilo –

če ste eden tistih, ki je šele pred kratkim začel nekaj prostora na svojem krožniku namenjati tudi vlakninam, dejanje pa zdaj občutite v obliki napenjanja ali vetrov – ne ustrašite se!

To je normalni odziv telesa, oziroma črevesja, ki se na zadostno količino prehranskih vlaknin šele navaja. Stvar je prehodne narave in bo slej ko prej minila, zato vztrajajte! Kaj kmalu se boste počutili boljše, prebava bo urejena bolj kot kdajkoli prej, hvaležno vam bo vaše telo, hvaležni boste celo sami sebi – garantirano!

Zdaj pa hop na pajs ali dva zdravih vlaknin! 🙂