BUČE - LCHF DAR NARAVE

BUČE – LCHF dar narave
oktober 25, 2018 Pajs
In LCHF/KETO, PALEO, PREHRANA

V jesensko-zimskem času se nam na vrtovih in na policah trgovin ponuja zakladnica različnih vrst buč, ki nas s svojimi mamljivimi barvami vabijo, da si jih privoščimo. In na srečo si jih lahko! Jesenske in zimske buče v povprečju vsebujejo od 5 do 10 g ogljikovih hidratov na 100 g, zato so lahko občasna popestritev našega jedilnika.

Okvirne vsebnosti OH-jev na 100 g buče:

Maslenka >> 11 g

Želodova >> 10 g

Hokkaido >> 8,8 g

Buča velikanka >> 8,7 g

Sweet Dumpling >> 7 g

Turban buča >> 7 g

Kaboča >> 7 g

Špagetarica >> 6,9 g

 

 

Buče so zelo široka skupina rastlin, ki se po svojih hranilnih vrednostih med seboj le malo razlikujejo. V prehrani so cenjene predvsem zato, ker ob majhni kalorični vrednosti (cca. 28 kcal/100 g) vsebujejo bogat spekter hranilnih snovi, ki so pomembne za naše telo.

Buče so sestavljene iz 90 % vode, ob tem pa vsebujejo ogromno vlaknin, zaradi česar so bolj nasitne od večine zelenjave, zato jih količinsko zlahka prilagodimo tako, da ne presežemo vnosa OH-jev v našem jedilniku.

V svojem mesu buče vsebujejo ogromno vitamina C, kar je idealno za krepitev imunskega sistema pred zimsko sezono prehladov, beta-karotena, ki se v našem telesu pretvori v vitamin A, vitaminov B5 in B6, folne kisline, magnezija in kalija, ki je po napornem treningu pravi balzam za mišice.

Cenjene so tudi zaradi antioksidativnega delovanja, s čimer varujejo celice našega telesa pred škodljivimi prostimi radikali.

Če imate doma bučo neznanega izvora, njeno užitnost preverite tako, da si košček surove buče položite na jezik. Če občutite grenkobo, buča NI jedilna.

Kaj pa semena?

Bučna semena so v majhnih količinah zdrava, veliko več pa bomo za svoje zdravje naredili, če si bučna semena privoščimo v obliki RAZMAŠČENE BUČNE MOKE.

V prvi vrsti je to zaradi nižje kalorične vrednosti ob enaki hranljivosti, v drugi pa zaradi ohranjanja optimalnega razmerja med omega 3 in 6 maščobnimi kislinami v našem telesu.

Primerjava hranilnih vrednosti med BUČNIMI SEMENI IN RAZMAŠČENO BUČNO MOKO:

BUČNO SEME

RAZMAŠČENA BUČNA MOKA

Kalorije (kcal)

538

381

Skupaj maščobe (g)

46

12,3

Nasičene maščobe (g)

9

2,5

Ogljikovi hidrati (g)

18

5,5

Bučna moka je BREZ GLUTENA, vsebuje OGROMNO BELJAKOVIN, ima NIZEK GLIKEMIČNI INDEKS in ZELO MALO OH-jev.

Je UNIVERZALNA alternativa pšenični moki.

Za več informacij o RAZMAŠČENI BUČNI MOKI pokukaj na TO POVEZAVO, kjer med drugim izveš tudi to, da razmaščena bučna moka vsebuje skoraj 2x VEČ vitaminov, mineralov, beljakovin in vlaknin od običajne moke.

Ne veš, kaj bi z bučo, ki jo imaš doma? Nimaš ideje, kako uporabiti bučno moko? Med našimi RECEPTI zagotovo najdeš inspiracijo!