8 korakov za USPEŠNO hujšanje

8 korakov za USPEŠNO hujšanje
december 31, 2018 Pajs
In LCHF/KETO, PALEO, PREHRANA

1. ODLOČITE SE

Življenje je serija sprejetih odločitev, in tako je tudi pri hujšanju. Najdite svojo glavno motivacijo in si jo zapišite, da vas bo vedno znova spomnila ZAKAJ ste se odločili narediti korak k boljšemu življenju. Pri tem izhajajte iz sebe, saj boste le tako zares uspeli. Ne hujšajte zato, da vam bodo prijateljice zavidale ali da boste bolj všečni partnerju, NE. Hujšanje je vaše in za vas! Da se boste VI boljše počutili v svojem telesu, da boste bolj samozavestni, da boste bolj … karkoli si želite! Pomembno je le, da je za VAS. Vi ste tisti, ki živite v svojem telesu, zato opombe, pripombe in mnenja drugih tu nimajo kaj iskati. 

Pod glavno motivacijo pa zapišite še, kaj vse boste z izgubo teže pridobili! Dajte si duška in zapišite vsako malenkost, od “nič več sopihanja pri hoji v 8. nadstropje” in “tiste moje najljubše hlače izpred desetih let mi bodo ponovno prav” do “rad/a bi naredil/a vse, da bom tudi čez 40 let še zdrav/a in videl/a svoje vnuke maturirati.”

2. POSTAVITE SI REALNE CILJE

Super bi bilo izgubiti 30 kg v treh dneh, ampak če si boste zadali tako pričakovanje, se boste tretji dan prebudili s hudim razočaranjem. Stvarem je potrebno dati čas, in žal je treba pri hujšanju reči bobu bob – hitre rešitve ne obstajajo. Vztrajanje je nujnost. Razmislite, kakšna bi bila vaša idealna teža in v kolikem času jo realno lahko dosežete – vendar ne z enomesečnim stradanjem in forsiranjem svojega telesa s telovadbo do onemoglosti, temveč z ustvarjanjem novega življenjskega sloga, ki bo iz dneva v dan krepil vaše počutje in telo.

3. POIŠČITE ODGOVORE

Ste imeli od nekdaj težave s težo ali je to pojav zadnjih nekaj let? Kaj se je v vašem življenju zgodilo, da je bila posledica pridobivanje na teži? Je služba postala zelo naporna in vam hrana pomaga pri soočanju s stresom? Se vam zdi, da ste v življenju obtičali? Morda vas v podzavesti še vedno mučijo tiste grde besede sošolca iz osnovne šole? Je hrana edini način, s katerim sebi in drugim izkazujete ljubezen?

To je naporen korak, ki zahteva veliko samorefleksije in na koncu odpuščanja, ampak je vreden vsake trohice energije, ki mu jo boste namenili. Zavedanje, kaj vas je pripeljalo do tega, da se ne počutite več dobro v svojem telesu vam bo v življenje prineslo več nadzora in vas za vedno obvarovalo pred ponavljanjem starih vzorcev.

4. JEJTE ZAVEDNO

Ta korak je pri večini ljudi tesno povezan s prejšnjim. Kaj je tisto, kar v vas sproža nenadne napade lakote? Je to vsakodnevno izpuščanje zajtrka, ker se vam preveč mudi, ali so razlogi psihološke narave? Ravnokar ste zmazali celo vrečko čipsa. Je vaše telo to res potrebovalo, ali je bil to le vaš način soočanja z jezo in/ali žalostjo? Tu lahko zelo pomaga tudi vodenje dnevnika. Pišite o tem, kaj se vam je zgodilo čez dan, kako ste se ob tem počutili in si zraven napišite še, kaj vse ste v tistem dnevu pojedli. Morda boste že v enem tednu opazili kakšen vzorec.

Pred vsakim obrokom premislite, če ste res lačni ali je povod za hranjenje drugje. Prav tako pred vsakim obrokom ozavestite, kaj bo hrana na krožniku dobrega storila za vaše počutje (in potem to primerjajte s “prepovedano” hrano). Ker so napadi lakote lahko fizične narave vam priporočamo, da izbirate hrano, bogato z vlakninami in z nizkim glikemičnim indeksom. Kombinacija obojega bo stabilizirala nihanje nivoja vašega krvnega sladkorja, ki je najpogostejši krivec za nenadno potrebo po velikih količinah navadno nezdrave hrane.

 

 

5. PLANIRAJTE

Vsaj na začetku, ko se na novo rutino šele privajate, je planiranje lahko vaš najboljši prijatelj. Čez vikend si vzemite čas, pokukajte v koledar, da vidite, kakšne so vaše obveznosti za prihodnji teden in sestavite seznam obrokov za vsak dan posebej. Pripravite si vse sestavine in ne pozabite v tedenski plan vključiti tudi časa za sproščanje in rekreacijo. Tako se boste izognili nenehnemu razmišljanju o hrani in zmanjšali priložnosti za prekrške. Planiranje vam bo pomagalo tudi pri soočanju s posebnimi priložnostmi – če vidite, da je na vidiku družinsko kosilo, se lahko prej pripravite in gostitelju sporočite, kakšne so vaše želje ali pa se dogovorite, da hrano prinesete s seboj.

6. ZNEBITE SE NAVLAKE

Vsi imamo tisto nekaj, kar nas z največjo lahkoto spravi na kriva pota, pa najsi bodo to čokoladni bomboni, bele žemljice, banane ali karkoli drugega. Če živite sami, se znebite vseh živil, ki vam lahko na začetku poti škodijo. Brez slovesa prečistite shrambo in vse omare s hrano! Če ne živite sami, prosite svoje družinske člane za nekaj razumevanja. Naj vsaj na začetku, ko vam je najtežje, tudi oni malo zmanjšajo vnos ogljikovih hidratov ali jih uživajo le v vaši odsotnosti. Lahko se tudi dogovorite, da boste kot družina preizkušali nove okuse in recepte po LCHF, KETO in/ali PALEO smernicah. Dvomimo, da bi se kdo branil doma narejene pizze!

7. ŠPORTAJTE

Po vaših željah in zmožnostih. Lahko je vsakodnevni fitnes, lahko so tedenski sprehodi, lahko je plavanje, lahko je tenis … Gre le za to, da vzljubite gibanje oz., da vzljubite gibanje v svojem telesu! Verjemite, hitro boste opazili razliko. Tudi če se na začetku z vsemi štirimi upirate tudi najkrajšemu sprehodu, boste že čez mesec dni ugotovili, da je dan brez sprehoda za vas izgubljen. Naj vam bo prva motivacija res zgolj uživanje v gibanju. Ko boste to osvojili in vzljubili pa se lahko lotite resnejših tehnik!

8. SPREMLJAJTE NAPREDEK

Tudi tu je vse odvisno od vas. Lahko se natančno merite ali občasno stehtate, lahko pa so tiste hlače, ki so vam trenutno še prav, vaša edina merilna enota pri tehničnem spremljanju napredka. Pomembno je, da opazite in se veselite vsake pozitivne spremembe! V mislih pa nimamo zgolj številk in centimetrov, vendar tudi izboljšanje zdravja, počutja, kondicije, videza kože … Čestitajte si za vsako najmanjšo malenkost in se na ta način še dodatno motivirajte. Uspelo vam je, uspeva vam in še naprej vam bo uspevalo! BRAVO!

Potrebujete navdih za zdravo kuhanje? Pobrskajte med našimi recepti in pozabite, da ste na dieti!

Kaj je najbolje jesti, da bo uspeh zagotovljen? Preverite TUKAJ! 🙂